Veelgestelde vragen


Op Folderkiezer.nl kun je zelf een folderpakket samenstellen. Je ontvangt dus alléén de reclamefolders die jij selecteert zodat je geen folder ontvangt die je niet leest. Naast reclamefolders kan je ook kiezen om extra’s in het folderpakket te ontvangen zoals samples, kortingsbonnen of een lokale folder.

Folderkiezer.nl is een initiatief van Spotta, dé shoppinghulp die jou helpt bij vinden van voordeel en inspiratie die voor jou relevant is. Meer weten over Spotta? Ga dan naar onze website.


Spotta is dé shoppinghulp die jou helpt bij het makkelijk verkrijgen van voordeel en inspiratie die voor jou relevant is. Dit doen we met ons folderpakket, losse huis-aan-huis folders, onze app en Spotta.nl.

We zijn een trots onderdeel van PostNL. Met meer dan 60 jaar ervaring kunnen we bouwen op een sterk bezorgnetwerk met landelijke dekking. Samen zorgen we ervoor dat onze producten en diensten dagelijks mogelijk worden gemaakt.


Je doorloopt 3 stappen en daarna ontvang je een bevestiging van je aanmelding per e-mail:

  1. Kies jouw favoriete folders
  2. Kies extra opties
  3. Maak snel en eenvoudig een account aan

Je bevestigt je deelname door op de link in de e-mail te klikken. Natuurlijk kun je op elk moment je gegevens wijzigen of folder voorkeuren wijzigen. Deze aanpassing wordt automatisch doorgevoerd en wij houden je op de hoogte wanneer jij je favoriete folders ontvangt.


Om de gekozen folders ook daadwerkelijk te ontvangen is het noodzakelijk een account aan te maken. Je e-mailadres is je gebruikersnaam en hierbij kies je je eigen wachtwoord. Je naam en adres zijn nodig om te weten aan wie en waar we het pakket met jouw folders en eventuele extra’s mogen bezorgen!


Het kan natuurlijk zo zijn dat je na je aanmelding iets wilt wijzigen aan de voorkeuren die je in eerste instantie hebt gemaakt. Dat kan altijd. Je logt in met je gegevens en kunt dan direct je keuze aanpassen.


Geen probleem. Ga naar deze pagina, daar kun je jouw wachtwoord herstellen.

Wil je inloggen met jouw Spotta account en ben je dit wachtwoord vergeten? Ga dan naar Spotta.nl en vraag hier eerst een nieuw wachtwoord op. Vervolgens kun je na het aanpassen van je tijdelijk wachtwoord, met je nieuwe ingestelde gegevens inloggen op Folderkiezer.nl


Je gegevens en voorkeuren aanpassen is gemakkelijk. Door rechtsboven op de website te klikken op 'Inloggen', en vervolgens in te loggen met jouw gegevens, kom je op jouw persoonlijke pagina. Je kunt daar direct je persoonlijke gegevens aanpassen, zoals je naam. Je ziet ook direct de samenstelling van jouw favoriete folderpakket.


We zijn gestart met het verspreiden van de gepersonaliseerde folderpakketten in heel Nederland. Maak dus nu jouw account aan en ontvang je eerste folderpakket twee weken nadat je je keuze hebt doorgegeven.


Ja, dat kan zeker! Als je bij ons een persoonlijk folderpakket aanvraagt, kunnen we het gewoon bij u afleveren.

Als je nu een Nee/Nee sticker of Nee/Ja op de bus hebt dan ontvang je van ons uiteraard alleen de folders die je via Folderkiezer hebt gekozen.


Wanneer je je aanmeldt voor Folderkiezer en je hebt geen sticker dan ontvang je ook nog het andere folders of folderpakketten zoals die van Spotta. We raden je aan om een Nee/Nee of Nee/Ja sticker te plakken indien je naast je persoonlijke folderkiezer pakket geen andere (losse) folders wilt ontvangen. Deze sticker kan je aanvragen op www.neeneeneeja.nl


Op Folderkiezer staat een ruim aanbod aan winkels waarvan je kunt aangeven of je de folder wenst te ontvangen. Het kan zijn dat je de folder van een door jou gekozen winkel niet ontvangt. Daarvoor zijn een aantal redenen:

  • Niet alle winkels verspreiden iedere week een folder. Je ontvangt alleen een folder van de adverteerder wanneer deze ook daadwerkelijk een folder in die week verspreidt.
  • Enkele winkels hebben aangegeven in eerste instantie gedeeltelijk mee te willen doen aan de test. Dat wil zeggen dat de winkel wel op de website staat en dus wel te selecteren is, maar nog geen folder verspreid gedurende de test.

Mis jij een winkel, merk of folder op Folderkiezer? Laat het ons weten, dan kunnen wij kijken wat we voor jou kunnen betekenen. Je kunt dit laten weten via het contactformulier. Wil je bellen met onze klantenservice dan kun je ons bereiken tussen 9:00 en 17:00 uur op 0900-8774636 (gratis)


Dat is vervelend! Natuurlijk willen wij dit zo snel mogelijk voor jou oplossen. Je kunt dit laten weten via het contactformulier. Wil je bellen met onze klantenservice dan kun je ons bereiken tussen 9:00 en 17:00 uur op 0900-8774636


Wanneer je tijdelijk geen pakket wilt ontvangen, omdat je bijvoorbeeld op vakantie gaat dan kan je dat aangeven bij je account gegevens. Log in met je e-mail adres en wachtwoord en kies voor vakantie. Vervolgens kan je de begin datum en de eind datum instellen. Je wordt via e-mail op de hoogte gesteld wanneer jouw persoonlijk pakket weer wordt geleverd.